Direct naar

Nieuws

Opstarten spreekuren

Voorzichtig zijn de spreekuren van de huisarts en de praktijkondersteuners weer opgestart. Op dit moment kunnen wij maximaal de helft van onze normale spreekuurcapaciteit inzetten, maar neem altijd contact op als u klachten hebt. Na telefonisch contact bepaald de assistente of u teruggebeld wordt door de dokter of dat er een afspraak op het spreekuur wordt gemaakt. Heel handig is onze app, waarmee u veilig een E-consult kunt doen.

Bloedprikken

Vanaf heden is het bloedprikken uitsluitend op afspraak. U kunt hiervoor de praktijk bellen en bij de assistente een afspraak maken.

Het verzoek aan u is om op de afgesproken tijd te komen, zodat wij niet teveel mensen tegelijk in de wachtkamer hebben.

Trombosedienst

Vanaf 2 juni 2020 is de prikpost voor de trombosedienst weer geopend. Net als voor het gewone bloedprikken, hiervoor bij de assistente een afspraak maken.

In het geval dat u zowel bloed moet prikken én trombose moet prikken, dit graag aangeven bij de assistente wanneer u de afspraak maakt. Er zal dan meer tijd gereserveerd moeten worden.

Praktijkbezoek

Kom niet naar de praktijk, maar neem altijd eerst telefonisch contact met ons op. De praktijk is alleen geopend voor patiënten met urgente klachten op afspraak.

Informatie rondom het Corona virus en de praktijk

Onze praktijk neemt onderstaande maatregelen om een snelle verspreiding van het corona-virus tegen te gaan. In principe gelden deze tot en met 31 maart, tenzij anders wordt gecommuniceerd.

Praktijkbezoek

Spreekuren

1     Spreekuren zullen zoveel mogelijk telefonisch plaatsvinden.

2     Kleine chirurgische verrichtingen worden uitgesteld.

3     Afspraken bij de praktijkondersteuner voor controle van diabetes, bloeddruk, COPD zullen NIET doorgaan. Deze afspraken worden verplaatst of vinden telefonisch plaats. De praktijkondersteuner neemt contact met u op.

4     Blijf thuis bij klachten: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, verhoging (tot 38 graden) of koorts (meer dan 38 graden).

- Koorts heeft (meer dan 38 graden)
- En hoest of moeilijk ademt.
- Ga niet naar de huisarts toe

5     De landelijke adviezen voor het testen op het corona-virus zijn gewijzigd. Vanaf nu worden alleen mensen ouder dan 70 jaar met ernstige ziekteverschijnselen, mensen met een onderliggende ziekte en ernstig zieke mensen voor wie opname in het ziekenhuis nodig is, getest.

6     Begeleiders van patiënten die voor een acute klacht komen, mogen GEEN luchtwegklachten hebben. In dat geval moet een andere begeleider worden gezocht.

7     Voor de apotheek gelden dezelfde regels, zorg dat iemand uw medicijnen kan ophalen als u luchtwegklachten heeft.

Apotheek

Om de contacten aan de balie zoveel mogelijk te beperken zullen er aan de balie maatregelen worden getroffen om zo min mogelijk fysiek contact te hebben. Indien u niet in staat bent om de medicatie zelf op te halen, kunt u contact opnemen voor bezorging.

Baxter

Alle baxter medicatie zal op maandag worden bezorgd bij de patiënten thuis. Een medewerker van de praktijk zal de medicatie voor uw deur zetten, aanbellen en u kunt dan de medicatie oppakken.

Bloedprikken en trombosedienst

Het bloedprikken komt te vervallen. Informatie over de trombosedienst volgt zo spoedig mogelijk.

Algemene informatie over het Corona virus

Voordat u telefonisch contact opneemt, verzoeken wij u voor informatie over het Corona virus eerste te kijken op https://www.thuisarts.nl/nieuw-coronavirusof bel met het landelijke informatie nummer 0800 – 1351.

Wij hopen op uw begrip en medewerking!

Contactgegevens

Heldringsweg 1