Direct naar

Nieuws

Praktijkbezoek

Kom niet naar de praktijk, maar neem altijd eerst telefonisch contact met ons op. De praktijk is alleen geopend voor patiënten met urgente klachten op afspraak.

Informatie rondom het Corona virus en de praktijk

Onze praktijk neemt onderstaande maatregelen om een snelle verspreiding van het corona-virus tegen te gaan. In principe gelden deze tot en met 31 maart, tenzij anders wordt gecommuniceerd.

Praktijkbezoek

Spreekuren

1     Spreekuren zullen zoveel mogelijk telefonisch plaatsvinden.

2     Kleine chirurgische verrichtingen worden uitgesteld.

3     Afspraken bij de praktijkondersteuner voor controle van diabetes, bloeddruk, COPD zullen NIET doorgaan. Deze afspraken worden verplaatst of vinden telefonisch plaats. De praktijkondersteuner neemt contact met u op.

4     Blijf thuis bij klachten: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, verhoging (tot 38 graden) of koorts (meer dan 38 graden).

- Koorts heeft (meer dan 38 graden)
- En hoest of moeilijk ademt.
- Ga niet naar de huisarts toe

5     De landelijke adviezen voor het testen op het corona-virus zijn gewijzigd. Vanaf nu worden alleen mensen ouder dan 70 jaar met ernstige ziekteverschijnselen, mensen met een onderliggende ziekte en ernstig zieke mensen voor wie opname in het ziekenhuis nodig is, getest.

6     Begeleiders van patiënten die voor een acute klacht komen, mogen GEEN luchtwegklachten hebben. In dat geval moet een andere begeleider worden gezocht.

7     Voor de apotheek gelden dezelfde regels, zorg dat iemand uw medicijnen kan ophalen als u luchtwegklachten heeft.

Apotheek

Om de contacten aan de balie zoveel mogelijk te beperken zullen er aan de balie maatregelen worden getroffen om zo min mogelijk fysiek contact te hebben. Indien u niet in staat bent om de medicatie zelf op te halen, kunt u contact opnemen voor bezorging.

Baxter

Alle baxter medicatie zal op maandag worden bezorgd bij de patiënten thuis. Een medewerker van de praktijk zal de medicatie voor uw deur zetten, aanbellen en u kunt dan de medicatie oppakken.

Bloedprikken en trombosedienst

Het bloedprikken komt te vervallen. Informatie over de trombosedienst volgt zo spoedig mogelijk.

Algemene informatie over het Corona virus

Voordat u telefonisch contact opneemt, verzoeken wij u voor informatie over het Corona virus eerste te kijken op https://www.thuisarts.nl/nieuw-coronavirusof bel met het landelijke informatie nummer 0800 – 1351.

Wij hopen op uw begrip en medewerking!

Contactgegevens

Heldringsweg 1